LillaWeneda LillaWeneda
642
BLOG

Pink Floyd o Polsce: Great Day For Freedom.

LillaWeneda LillaWeneda Kultura Obserwuj notkę 16

Pink Floyd ma w Polsce wielu fanów. Oni zapewne swietnie znają ten utwór, jest jednak wielu sympatyków, którzy być może tej ballady nie zauważyli. Piosenka pochodzi z albumu The Division Bell, w całości poświeconemu nieporozumieniom pomiędzy ludźmi. Jednym z tematów, poruszonych w utworach, były losy krajów zza muru berlińskiego. Wspaniały dzień dla wolności to miedzy innymi piosenka o Polsce.

Oto wykonanie na żywo z Gdańska, z 2006 roku:

 

Tekst (za tekstowo.pl):

W dniu w którym runeła sciana
Okowy rzucono na ziemie
I z kieliszkami wzniesionymi w toascie
Zakrzyknelismy o witanej przez nas wolnosci
W dniu w którym runeła sciana
Statek Głupców w koncu osiadł na mieliznie
Obietnice rozjasniły noc
Jak papierowe gołabki na wietrze

Sniłem ze ode mnie odeszłas
Ani ciepło ani nawet duma nie pozostała
I mimo ze mnie potrzebowałas
Było jasne ze nic dla ciebie nie moge zrobic

Teraz zycie traci wartosc dzien po dniu
Gdy przyjaciele i sasiedzi sie odwracaja
I dokonuje sie zmiana która mimo zalu
Jest nieodwracalna
Teraz granice zmieniaja sie jak piaski pustyni
Gdy narody umywaja swoje splamione krwia rece
Lojalnosci i historii w odcieniach szarosci

Obudziłem sie na głos bebnów
Grała muzyka, wslizgneło sie poranne słonce
Obróciłem sie i spojrzałem na ciebie
I wszystko prócz gorzkiego wspomnienia odeszło
Odeszło

LillaWeneda
O mnie LillaWeneda

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura